Poesophonia. АНДРУХОВИЧ & KARBIDO

Юрій Андрухович та Karbido
Палац Потоцьких (вул. Шпитальна 5), 15 червня, 22:00

Детальніше Купити квиток

Літографії – гравюри на камені.

А також назва п’ятого спільного проекту Юрія Андруховича з музикантами польського гурту «Karbido». Попередні альбоми – «Самогон» (2006, 2008), «Цинамон» (2009), «Абсент» (2012) і «Atlas Estremo» (2015) – означили шлях, на якому поетичні візії входять у безперервний діалог, а іноді й у безкомпромісну конфронтацію з музикою. Так виникає цілком особливий Третій Світ – простір, де поезію від музики вже не відокремити.

Проект «Літографії» цілком присвячений старому Станиславову з його історіями й легендами. Текстовою основою став однойменний цикл із семи віршів Юрія Андруховича, що вперше побачив світ у другій половині 1980-х і через три десятиліття раптово наповнився оновленими сенсами. Тож невипадково творці проекту відкладали прем’єру саме для такої оказії: місто Івано-Франківськ, історичний Станіславів, Палац Потоцьких, фестиваль PORTO FRANKO .

Ще одна прем’єра – нова, спеціально створена для «Літографій»,  робота віджеїв CUBE, відеосупровід яких став незамінним компонентом усіх видовищ за участі Юрія Андруховича та «Karbido».

 

Юрій Андрухович – голос, тексти

Томек Сікора – саксофони, електроніка

Марек Отвіновський – голос(бас)

Ігор Гнидин – ударні

VJ group CUBE – Візуалізація / vj-mapping

 

Poesophonia. Вечір

Тарас Прохасько, Кеба Цісохо, Владислав Соха
Палац Потоцьких (вул. Шпитальна 5), 16 червня, 20:00

Детальніше Купити квиток

Тарас Прохасько – письменник та філософ, мольфар-охоронець та оберіг древніх Карпат. Тарас Прохасько зустрінеться із співаком та виконавцем на корі, представником древньої сенегальської музичної династії Кеба Ціссохо, який привезе до нас мелодії та ритми західного африканського узбережжя атлантичного океану. Закінчив біологічний факультет Львівського державного університету імені Івана Франка (1992). Брав участь у студентському русі 1989-1991 років, у «революції на граніті» у Києві 1990 року.
Найвідоміші книжки: роман «Непрості», оповідання «Інші дні Анни», есеїстка «ФМ-Галичина», «Одної і тої самої». Тарас Прохасько також автор серії дитячих книжок: «Хто зробить сніг», «Куди зникло море» і «Як зрозуміти козу». Найвідоміші переклади: Анджей Стасюк «Галицькі оповідання», «Схід»; Станіслав Вінценз «На високій полонині».

Владислав Соха – вуличний музикант, перкусіоніст, пластун. Учень Семківа Ігоря Зіновійовича, клас ударні інструменти. Закінчив магістратуру Інститут мистецтв, Прикарпатського національного університету (2017). Очолював організацію “Пласт – Національна Скаутська Організація України” в Івано-Франківську.(2015-2017).

Кеба Цісохо – виконавець на корі та співак, носій давньої сенегальської традиції. Походить із старовинної музичної родини. Батько артиста був визнаним “Королем кори”, традиційного музичного інструменту. Проживає у Відні.

Poesophonia. Ніч

Анн Беннент, Георгій Потопальский, Діана Лотоцька, Юрко Іздрик, Аліреза Тогіяні, Даміан Келлер, NOVA OPERA
Фойє драмтеатру (вул. Незалежності 31), 16 червня, 23:59

Детальніше Купити квиток

– слухачі розмістяться на матрацах, та будуть забезпечені чаєм та кавою у перервах;
– мобільні телефони та інші електронні девайси необхідно буде здати в камеру схову на вході;
– фото/аудіо/відеозапис та доступ преси на захід заборонено;
– слухачі, які будуть помічені волонтерами/охороною з будь-якими електронними пристроями у залі будуть змушені залишити перформанс;
– слухачі, які під час перформансу повернуться до гардеробу для того щоб взяти/перевірити щось на своїх мобільних телефонах, будуть змушені залишити театр

Дія Перша. Palimpsest

Анн Беннент у супроводі артистів ансамблю NOVA OPERA (Роман Григорів, Разумейко Ілля, Жанна Марчінська, Андрій Надольский). Поезія Артюра Рембо (Arthur Rimboud), Самуеля Беккета (Samuel Beckett), Вольфганга Бауера (Wolfgang Bauer), Роберта Вальсера (Robert Walser) в оригіналі (французька, англійська, німецька мови).

Дія Друга. Konezerte-Konzepte
Містичний голос легенди української поетичної сцени Юрія Іздрика у супроводі контрабасиста та перформера Аліреза Тогіяні (Іран-Австрія) та акордеоніста Даміана Келлера (Австрія).

Дія Третя.Singapore
Циклічні цифрові завади, генератори шуму, тріск передають містичну атмосферу уявного міста Singapore, де поєднались структури техногенного звучання інформаційного світу з акцентами на фонетичні особливості живих голосів та їхніх тіней. Фактури обидвох пластів, проникаючи одна в одну, утворюють складний простір міста. У творі використана поезія Михайля Семенка і Ніки Турбіної. Виконавці: архітектор – ujif_notfound, житель міста – Діана Лотоцька, тінь – Kata Okneson.

Учасники:

ujif_notfound [UN2114] (Георгій Потопальский) – аудіо-візуальний проект заснований у 2008 році. Основний напрямок діяльності – створення мультимедійних систем, заснованих на алгоритмах кінетичного зв’язку людини та програми, побудова алгоритмічних систем інтерпретації за допомогою засобів мов програмування. «Живі» виступи засновані на генерації аудіо та візуальних потоків у реальному часі. Серед окремих проектів артиста: Bootstrap algorithm scores for orchestra (BAS for orchestra) – Алгоритм самогенераціїї партитур для оркестру, створений спільно з київським медіа-артистом V4.ENKO та композитором Аллою Загайкевич. Practice of Strings – аудіо-візуальна інсталяція, продемонстрована на декількох фестивалях в Україні, а також на ассамблеї CIME/ICEM/ MUSICACOUSTICA-BEIJING 2012 (Пекін). RECT_STRUCT – Інтерактивна аудіовізуальна інсталяція на основі алгоритмічного синтезу звуку та генерації у 3D просторі та реальному часі.

Діана Лотоцька – співачка, піаністка, артист.

Іздрик (Юрко, Юрій, Юр) – літератор, музикант, активіст широкого профілю, ентузіаст мультижанрової та полістилістичної саморепрезентації, соціопат. Народився 16.08.1962 в Калуші. Автор 12-ти прозових книжок, 5-ти поетичних збірок і 1-го фортепіанного концерту. Том короткої прози «ТАКЕ» визнано Книгою Року 2008 за версією BBC. Твори перекладені 16-ма мовами світу.
Засновник і впродовж 20-ти років – редактор легендарного журналу «ЧЕТВЕР». Учасник числених групових і кількох персональних виставок візуального мистецва. Ліквідатор аварії на ЧАЕС (2 категорія), нагороджений медаллю «За громадський подвиг». Почесний громадянин міста Калуш. Кавалер ордену Срібний Хрест – державної нагороди «за заслуги перед Польщею».
Кавалер ордену Капітули часопису «Ї» За Інтелектуальну Відвагу.
Співзасновник (з Григорієм Семенчуком) і учасник музичного проекту DRUMТИАТР.
Провадить доволі замкнутий спосіб життя. На публіці з’явяється лише в нечастих концертах DRUMТИАТРу та на фестивальних читаннях. Останніми роками здобув розголос у соціальних мережах як автор щоденних поетичних публікацій. Відкрито зневажливо ставиться до людини як біологічного виду. Часто висловлює расистські, сексистські та анархістські погляди. Невисокої думки про Шевченка-поета. Боготворить Баха, Sting’a і Portishead. Фанат Skrillex’a і загалом стилю trap.
Аліреза Тогіяні (Alireza Toghiyani) народився у 1990 році у Ісфахані (Іран) у сім’ї майстра традиційних музичних інструментів. Закінчив музичну школу в Ісфахані по класу альта. З 2008 року проживає у Відні та навчається композиції у Віденській міській консерваторії. З 2016 паралельно до музичного навчання почав штудіювати курс “Трансмедіального мистецтва” у Віденській академії ужиткового мистецтва. У своїх роботах він поєднує сучасну музику з людським тілом, перформативними та інсталятивними практиками. Він шукає неформатні шляхи до створення нетрадиційних музичних перформансів та перформантивних проектів. У пошуках нових трансдисцплінарних форм мистецтва він робить акцент на порушенні усіх табу у поєднанні акустичних інструментів, тіла та електронної музики. У 2012/2015 роках був стипендіатом фонду Моцарта. У 2016 році отримує почесну стипендію міністерства культури Австрії у сфері музики та виконавського мистецтва. Аліреза як композитор, перформер та хореограф фокусується наразі на трьох проектах, перший має назву “Physical Activity“ та заснований на інсценуванні та хореографічному втіленні фізичних репететивних рухів людського тіла.
Другий проект „In that fashion“ Аліреза розмиває усі кордони між різноманітними стилями такими як Ембієнт, Дрон, Електро, нова та експериментальна музика.
Третій напрямок під назвою „Konzerte Konzepte“ поєднує академічні твори композитора із різноманітними перформативними та інсталятивними проектами, використовуючи роботу з простором та інтерактивний досвід.

Даміан Келлер (Австрія) – народився у Брегенці. Перші уроки акордеона отримав у віці семи років. У 2009/2014 році навчався у державній консерваторії Воральбергу в класі професора Горана Ковачіча. З 2015 року навчається у консерваторії міста Відень у класі професора Грегора Стопа. Брав участь у майстер-класах Андреаса Небля, Франко Марокко, Міхаеля Аугустсона, Штефана Хуссона. Даміан є переможцем багатьох конкурсів, та регулярно виступає сольно, у супроводі симфонічного духового оркестру та у складі різноманітних ансамблів.

Анн Беннент (Anne Bennent) – акторка, народилась у 1963 році в Лозанні. Виросла у мистецькій сім’ї у двомовному (франко-німецькому) середовищі, родина при цьому активно подорожували між Німеччиною, Швейцарією, Францією та Грецією. Батько акторки Хайнц Беннет був відомим актором і з дитинства залучав її та її брата Давіда до участі у численних театральних та кіно-проектах. Першу серйозну театральну роль Анн отримала у 15 років, коли зіграла Аню у “Вишневому саду” Чехова у Шиллертеатрі в Берліні. У 1981-1984 роках навчалась в театральних інститутах Женеви та Парижа. Після навчання Анн потрапила до Резиденцтеатру у Мюнхені, де вона одразу отримала змогу працювати із Інгмаром Бергманом (постановка “Йун Габріель Боркман” за Ібсеном, з якою акторка також відправилась у перше європейське турне), та зіграла роль Офелії у Гамлеті у постановці Б. К. Трагелена.
Після роботи в Мюнхені Анн потрапляє до Штутгарта, де продовжує грати головні ролі у виставах та серйозно захоплюється шансоном, створює вечір пісні “Pour Maman”, який вона грає дотепер.
У 1986-1990 роках активно виступає в рамках Мюнхенського та Зальцбургського фестивалів. У 1989 році на запрошення режисера Петера Цадека дебютує на сцені Бургтеатру у Відні в якості Саші у п’єсі “Іванов” Чехова. У 1990-1994 році Анн продовжує виконувати головні ролі на сценах Віденського Бургтеатру, та Schauspielhaus в Гамбурзі.
У 1995 році легендарний режисер Пітер Брук запрошує акторку до свого Théâtre Des Bouffes Du Nord в Парижі, де вона бере участь у постановці та европейському турне проекту „qui est la…“.
У 1998 році актриса вперше зустрічається із Отто Лехнером, сліпим акордеоністом та імпровізаційним музикантом, з яким вона створює монолог “Кассандра” за романом Крісти Вольф. Пізніше вони записують п’ять аудіо книжок із різноманітною поезією, а у 2004 народжують сина Фелікса, з яким проживають разом в селищі Гар сам Камп та у Відні.
У 1999 році Анн народжує першого сина Антона у першому шлюбі із російсько-німецьким режисером Евгєном Сітохіним, з яким вона на упродовж останніх десяти років створювала театральні вечори.
У 2008/2015 роках Анн продовжує грати різноманітні ролі у драматичних театрах Сантк/Пьолтена та Стокерау (Нижня Австрія).
Брала участь у зйомці численних кінофільмів, в тому числі працювала із легендарним режисером Міхаелем Ханеке.
Анн знаходиться у постійному пошуку в сфері музичних та мелодраматичних проектів у співпраці із різноманітними музикантами, які вона виконує від Парижу до Токіо, від Відня до Занзібару. Її репертуар простягається від французького шансону до Онеггера та Стравінського яких вона вільно поєднує із різними мовами, поезією, танцювальними та перформативними практиками.

Інcтрументалісти формації Nova Opera – засновники фестивалю PORTO FRANKO композитор та піаніст Ілля Разумейко, композитор та контрабасист Роман Григорів, віолончелістка Жанна Марчинська та ударник Андрій Надольский є основою інструментального ансамблю колективу «Nova Opera», разом вони приймали участь у створенні опер «IYOV», «BABYLON», «непрОсті», презентованих на ГогольФесті у 2015-2016-х роках та представлених на різноманітних фестивалях в Україні, Польщі, Данії, Австрії та Македонії.
В рамках нічної поезофонії ансамбль НОВОЇ ОПЕРИ перетвориться на мультиінструментальний оркестр, що поєднає з перформативною поезією полістилістичну музичну гру та стохастичні переміщення артистів між звуковими точками.

Джим Моррісон. “Американська молитва”. Презентація

Музично-поетична презентація зібрання текстів леґендарного Джима Моррісона. Виконання каверів The Doors.
Палац Потоцьких (вул. Шпитальна 5), 17 червня, 18:00

Детальніше Купити квиток

Перша музично-поетична презентація першого в Україні повного ліцензійного зібрання текстів леґендарного Джима Моррісона — книжки «Американська молитва» від івано-франківського видавництва «П’яний корабель». Джим Моррісон волів вважати себе перш за все поетом, але знаний здебільшого як музикант. Ми покажемо вам обидва його виміри. Читання поезії плавно перетікатиме в кавери на пісні The Doors, які гратимуть культова Familia Perkalaba, що вже багато років є музичною візитною карточкою міста, та супергрупа The Lizard Kings, до складу якої входять музиканти відомих івано-франківських груп (Анaтолiй Бледних, Станiслав Боднарук, Андрiй Михайлов, Олексiй Ярош). А в самому Палаці експонуватимуться графічні роботи Кіріла Кіріллова, що ілюструють книжку.
Джим Моррісон — поет-візіонер і містик. Одержимий, сп’янілий поезією, музикою, театром і кіно проповідник древніх міфів, заклинань і прихованої від людського ока сторони реальності. Поет, що марить. Поет, що боїться. Поет, що страждає від перенасичення і виснаження. Поет, що розкладає світ на безліч дрібних деталей і конструює з них свою власну дійсність. Поезія Моррісона, маючи за собою потужне інтелектуальне тло, наївна й безпосередня, як дитина, незабруднена розумом, як свідомість первісної людини, що керується винятково інстинктами, розхристана, дика і навіжена, вдумлива й холоднокровно-спокійна, свіжа і задушлива. Це справжня поезія. Та, що нічого не стверджує. Та, що просто вказує на можливості. Відчиняє всі двері. В цей вечір у дворі Палацу Потоцьких ви можете увійти в ті з них, які вам сподобаються. А музика вестиме вас і не дозволить заблукати